LGČA ĮSTATAI

Lietuvos greitojo čiuožimo asociacijos įstatai PDF

Lietuvos greitojo čiuožimo asociacijos

ĮSTATAI

  1. BENDROJI DALIS
  1. Asociacijos pavadinimas yra Lietuvos greitojo čiuožimo asociacija (toliau – LGČA).
  2. Lietuvos greitojo čiuožimo asociacija – tai visuomeninė sporto organizacija, koordinuojanti ir propaguojanti greitojo čiuožimo sportą Lietuvos Respublikoje bei atstovaujanti šią sporto šaką tarptautinėse varžybose ir tarptautinėse organizacijose.
  3. Lietuvos greitojo čiuožimo asociacija veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymu, kitais galiojančiais įstatymais ir teisės aktais, Olimpinės chartijos ir LTOK VK priimtais nutarimais, taip pat Tarptautinės čiuožimo sąjungos konstitucija bei šiais įstatais.
  4. Lietuvos greitojo čiuožimo asociacija yra juridinis asmuo, kurio teisinė forma – asociacija, turi antspaudą, kuriame užrašyta  „Lietuvos greitojo čiuožimo asociacija, Lithuanian Speed Skating Association“, sąskaitas banke, simboliką, gali savo vardu įgyti nuosavybę, atsakyti už ją, būti ieškovu ar atstovu teisme.
  5. LGČA veikla plėtojama visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.
  6. LGČA santykius su kitomis organizacijomis bei juridiniais ir fiziniais asmenimis, grindžia susitarimų ir sutarčių pagrindu. Tarpusavio atsiskaitymai ir sandoriai vykdomi bet kuriuo būdu neprieštaraujančiu įstatymams.
  7. LGČA įstatymų nustatyta tvarka gali jungtis į sąjungas, konfederacijas ir kitas organizacijas Lietuvos Respublikoje ir už jos ribų.
  8. Asociacijos buveinė keičiama LGČA vykdomojo komiteto sprendimu.

II. LIETUVOS GREITOJO ČIUOŽIMO ASOCIACIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

  • LGČA veiklos tikslai (veiklos sritys):
    • koordinuoti sporto klubų ir organizacijų, LGČA narių veiksmus ir pastangas plėtojant greitojo čiuožimo sportą;
    • sudaryti LGČA nariams sąlygas dalyvauti Lietuvos Respublikos čempionatuose ir kitose varžybose;
    • organizuoti Lietuvos rinktinių rengimą;
    • atstovauti Lietuvą Olimpinėse žaidynėse, Pasaulio, Europos čempionatuose ir kitose  tarptautinėse varžybose;
  • LGČA pagrindiniai uždaviniai (veiklos rūšys):
    • plėtojant greitojo čiuožimo sportą prisideda vykdant Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto vystymo programą;
    •  parengia ilgalaikę greitojo čiuožimo sporto plėtros programą ir ją įgyvendina;
    • vykdo Lietuvos Respublikos čempionatus ir kitus renginius;
    • organizuoja rinktinių ruošimą ir dalyvauja svarbiausiose tarptautinėse varžybose;
    • tarpininkauja ir padeda sporto klubams, organizacijoms, sportininkams, treneriams bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos ir užsienio organizacijomis;
    • renka, kaupia, įamžina leidiniuose, video ir kituose filmuose, literatūroje greitojo čiuožimo sporto istoriją;
    • vykdo greitojo čiuožimo sporto plėtros apskaitą, nustatyta tvarka teikia informaciją Kūno kultūros ir sporto departamentui ir kitoms valstybinėms institucijoms;
    • gina ir atstovauja LGČA narių, trenerių, sportininkų, teisėjų ir kitų greitojo čiuožimo sportui nusipelniusių žmonių interesus;
    • atstovauja greitojo čiuožimo sporto interesus tarptautinėse organizacijose;
    • steigia juridinius asmenis įstatymų nustatyta tvarka.
  1. Oficialios LGČA varžybos:
    1. Lietuvos čempionatas;
    1. Lietuvos jaunimo čempionatas;
    1. Kitos varžybos.

III. LIETUVOS GREITOJO ČIUOŽIMO ASOCIACIJOS NARIAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

Narių stojimas, narystės pasibaigimas

  1. LGČA nariais gali būti Lietuvos Respublikoje įregistruoti juridiniai asmenys (sporto klubai ir kitos organizacijos).
  2. Norintys tapti LGČA nariais turi pateikti raštišką prašymą Lietuvos greitojo čiuožimo asociacijos Vykdomajam komitetui (toliau – Vykdomasis komitetas) dėl įstojimo į LGČA. Organizacija, pateikusi Vykdomajam komitetui prašymą dėl įstojimo į LGČA, tampa LGČA nare, kai Vykdomasis komitetas pareiškėjo prašymą patenkina ir pareiškėjas sumoka stojamąjį įnašą.
  3. LGČA nariai moka stojamuosius įnašus ir narių mokesčius, kurių dydį ir mokėjimo tvarką nustato (patvirtina) konferencija atskiru dokumentu.
  4. LGČA nariai gali išstoti iš asociacijos apie tai raštu pranešę Vykdomajam komitetui.
  5. LGČA nariai, nesilaikantys LGČA įstatų bei Vykdomojo komiteto sprendimų, Vykdomojo komiteto sprendimu yra šalinami iš LGČA.
  6. LGČA narių sąrašus tvarko Generalinis sekretorius. LGČA narių sąrašas yra laisvai prieinamas kiekvienam LGČA nariui ar LGČA veikloje dalyvaujančiam asmeniui.
  7. Už didelius nuopelnus greitojo čiuožimo sportui Vykdomojo komiteto sprendimu į LGČA gali būti priimti garbės nariais atskiri fiziniai asmenys, nepriklausomai nuo pilietybės ar gyvenamosios vietos. Garbės nariai gali dalyvauti Konferencijose ir Vykdomojo komiteto posėdžiuose be balsavimo teisės.
  8. Pakartotinas priėmimas į LGČA narius vykdomas pagal įstatų III dalies 12 ir 13 punktus.

LGČA narių teisės ir pareigos

  • LGČA narių teisės:
    • Dalyvauti LGČA renginiuose, projektuose ir programose;
    • Išrinkti savo delegatus į Konferenciją;
    • Siūlyti savo atstovus į Vykdomąjį komitetą bei kitus valdymo organus;
    • rinkti ir būti renkama į LGČA valdymo ir kontrolės organus;
    • išstoti iš LGČA pateikus raštu prašymą Vykdomajam komitetui;
    • susipažinti su LGČA dokumentais ir gauti visą LGČA turimą informaciją apie jos veiklą;
    • bet kada išstoti iš LGČA. Tokiu atveju stojamieji nario įnašai ir nario mokesčiai ar kitaip LGČA nuosavybei perduotos lėšos ir turtas negrąžinami.
  • LGČA narių pareigos:
    • veikti pagal šiuos įstatus;
    • padėti įgyvendinti LGČA veiklos tikslus ir uždavinius;
    • laikytis LGČA valdymo organų sprendimų;
    • laiku mokėti nario mokestį;
    • laikytis greitojo čiuožimo varžybų taisyklių ir reglamento.

IV. LIETUVOS GREITOJO ČIUOŽIMO ASOCIACIJOS VALDYMAS

  • LGČA organai:
    • Aukščiausias organas – Konferencija;
    • Kolegialus valdymo organas – Vykdomasis komitetas;
    • Vienasmenis valdymo organas – Prezidentas;
    • Generalinis sekretorius;
    • Revizijos komisija.

Konferencija

  • Konferencija yra aukščiausias LGČA organas.
  • Konferencija:
    • keičia ir pildo LGČA įstatus;
    • renka ir atšaukia Lietuvos greitojo čiuožimo asociacijos prezidentą (toliau – Prezidentas), Vykdomojo komiteto narius, Vykdomojo komiteto pirmininką, Generalinį sekretorių, revizijos komisijos narius;
    • tvirtina ilgalaikę LGČA veikos programą;
    • išklauso ir tvirtina Vykdomojo komiteto ir Revizijos komisijos ataskaitas;
    • sprendžia skundus ir pretenzijas, kurių neišsprendė Vykdomasis komitetas;
    • priima sprendimą dėl LGČA reorganizavimo ir likvidavimo;
    • nustato LGČA narių stojamųjų įnašų dydį ir narių mokesčių dydį, jų mokėjimo tvarką;
    • tvirtina LGČA metinę finansinę atskaitomybę;
    • tvirtina LGČA metinę veiklos ataskaitą.
  • Eilinė konferencija šaukiama kas vieneri metai.
  • Ataskaitinė-rinkiminė konferencija šaukiama kas ketverius metus, kurios metu Prezidentas ir Vykdomasis komitetas atsiskaito už praėjusius metus ir renkamas naujas LGČA Prezidentas, Vykdomojo komiteto nariai, Vykdomojo komiteto pirmininkas, Generalinis sekretorius, Revizijos komisijos nariai.
  • Neeilinė konferencija šaukiama raštu reikalaujant ne mažiau kaip 2/3 LGČA narių, Vykdomojo komiteto nutarimu, Revizijos komisijos prašymu.
  • Konferencija gali priimti sprendimus, kai joje dalyvauja daugiau kaip ½ LGČA narių delegatų. Kiekvienas delegatas turi vieną balsą.
  • Konferencijos sprendimas laikomas priimtu, kai už jį gauta daugiau balsavimo metu dalyvaujančių delegatų balsų „už“ negu „prieš“ (asmenys, balsuodami susilaikę, neskaičiuojami, tai yra jie laikomi balsavimo metu nedalyvavusiais asmenimis), išskyrus renkant Prezidentą, taip pat priimant sprendimus, numatytus įstatų 24.1  bei 24.6 punktuose. Sprendimams, nurodytiems įstatų 24.1 ir 24.6 punktuose, priimti reikia ne mažiau kaip 2/3 Konferencijoje dalyvaujančių delegatų balsų.
  • Konferencijoje dalyvauja LGČA narių delegatai, atstovaujantys sporto klubus ar kitas sporto organizacijas. Atstovavimo norma – vienas LGČA narys deleguoja vieną atstovą. Be balso teisės (jeigu šių organų nariai nėra delegatai) taip pat Konferencijoje gali dalyvauti Vykdomojo komiteto nariai, Revizijos komisija, LGČA Garbės nariai.
  • Pranešimas apie Konferenciją, nurodant vietą ir laiką, išsiunčiamas ne vėliau kaip dvi savaitės iki Konferencijos pradžios. Kvietimai išsiunčiami LGČA nariams, Garbės nariams, Vykdomojo komiteto nariams ir Revizijos komisijos nariams paskutiniu jų LGČA nurodytu adresu.
  • Konferencijos darbotvarkę ruošia Vykdomasis komitetas, už kurią turi balsuoti ne mažiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Vykdomojo komiteto narių.
  • Pasiūlymai dėl Konferencijos darbotvarkės pakeitimo įteikiami Generaliniams sekretoriui prieš Konferencijos atidarymą. Pakeitimai gali būti svarstomi, jeigu su tuo sutinka 2/3 dalyvaujančių delegatų.
  • Konferencijos darbui vadovauja Prezidentas, jam nesant Generalinis sekretorius. Jei Prezidentas yra kandidatas į būsimus Prezidentus, posėdžiui vadovauja vienas iš Vykdomojo komiteto narių, nesantis į Prezidentus sąraše.
  • Ataskaitinėje-rinkiminėje (vieną kartą per ketverius metus) Konferencijoje renkamas Prezidentas. Prezidentas laikomas išrinktu, jeigu už pasiūlytą  kandidatą balsuoja daugiau kaip 2/3 visų Konferencijoje dalyvaujančių delegatų. Prezidentas gali būti atšauktas, jeigu už jo atšaukimą balsuoja daugiau kaip 2/3 visų Konferencijoje dalyvaujančių delegatų.
  • Prezidento rinkimai vyksta slaptu balsavimu, o kitų balsavimų formą (atviras, slaptas) nustato Konferencija.

Vykdomasis komitetas

  • Vykdomasis komitetas renkasi ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį.
  • Vykdomąjį komitetą sudaro 5 nariai. Vykdomojo komiteto narius ketveriems metams renka rinkiminė Konferencija. Kiekvienas Vykdomojo komiteto narys turi teisę būti renkamas 2 kadencijas po 4 metus tam pačiam asmeniui ir 4 metų pertrauka šioms kadencijoms pasibaigus.
  • Rinkiminė Konferencija iš Vykdomojo komiteto narių ketverių metų terminui renka Vykdomojo komiteto pirmininką.
  • Vykdomojo komiteto sprendimai galioja, jei posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip trys nariai ir sprendimai priimami paprastai balsų dauguma.
  • Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi Vykdomojo komiteto pirmininkas.
  • Vykdomasis komitetas vykdo šias funkcijas:
    • išklauso metines ataskaitas;
    • tvirtina metinį biudžetą ir suformuoja komisijas;
    • šaukia eilinę Konferenciją, ruošia Konferencijos darbotvarkę, analizuoja pasiūlymus ir referuoja juos Konferencijai;
    • priima kitus sprendimus įstatymų numatytais atvejais;
    • užtikrina Konferencijų sprendimų vykdymą;
    • vykdo veiksmus, susietus su neatidėliotinu klausimų sprendimu;
    • Prezidento teikimu priima LGČA apmokamus darbuotojus ir nustato jų pareigas bei atlyginimus;
    • tvirtina Lietuvos greitojo čiuožimo rinktines;
    • tvirtina rinktinės pasiruošimo Olimpinėms žaidynėms, Europos ir pasaulio čempionatams planus;
    • tvirtina varžybų nuostatus;
    • priima ir šalina LGČA narius;
    • parengia ir pateikia Konferencijai kiekvienų praėjusių finansinių metų LGČA veiklos ataskaitą;
    • priima sprendimus dėl LGČA filialų/atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo ir tvirtina jų nuostatus;
    • priima sprendimą dėl LGČA dalyvavimo kitų juridinių asmenų veikloje.

Prezidentas

  • Prezidentas renkamas rinkiminėje Konferencijoje ketveriems metams. Prezidentas turi teisę būti renkamas 2 kadencijas po 4 metus tam pačiam asmeniui ir 4 metų pertrauka šioms kadencijoms pasibaigus.
  • LGČA Prezidentas:
    • vadovauja LGČA darbui;
    • pirmininkauja Konferencijose;
    • atstovauja LGČA santykiuose su trečiaisiais asmenimis;
    • pasirašo dokumentus;
    • gali įgalioti kitą asmenį atstovauti LGČA;
    • skelbia ar organizuoja viešos informacijos paskelbimą;
    • darbą atlieka visuomeniniais pagrindais.

Generalinis sekretorius

  • Generalinis sekretorius renkamas rinkiminėje Konferencijoje ketveriems metams.
  • Nesant Prezidentui jį pavaduoja Generalinis sekretorius.
  • LGČA Generalinis sekretorius:
    • organizuoja Konferencijas ir Vykdomojo komiteto posėdžius;
    • atsakingas už Konferencijų ir Vykdomojo komiteto posėdžių darbotvarkių sudarymą ir Konferencijų darbotvarkių pateikimą Vykdomojo komiteto apsvarstymui;
    • atsakingas už posėdžio medžiagos dauginimą, jos išsiuntimą nariams;
    • atsakingas už oficialios LGČA korespondencijos būklę;
    • atsakingas už finansinių LGČA reikalų vedimą;
    • ruošia biudžetą ir išlaidų sąmatą.

Revizijos komisija

  • Revizijos komisija renkama ketveriems metams rinkiminės Konferencijos metu.
  • Revizijos komisiją sudaro 3 nariai, išrinkti Konferencijoje.
  • Revizijos komisijos nariais negali būti Vykdomojo komiteto bei LGČA vadovaujančių organų nariai.
  • LGČA revizijos komisija:
    • atsiskaito Vykdomajam komitetui ir Konferencijai (kartą į 2 metus);
    • tikrina (kontroliuoja) LGČA finansinę ir ūkinę veiklą.

V. LGČA TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO KONTROLĖS TVARKA

  • LGČA turtą ir lėšas sudaro:
    • narių stojamas ir kasmetinis mokestis;
    • valstybės valdžios ir valdymo institucijų, savivaldybių lėšos skirtos tikslinėms programoms įgyvendinti;
    • fizinių asmenų dovanotos lėšos;
    • Labdaros ir paramos fondų parama;
    • nevalstybinių organizacijų, tarptautinių visuomeninių organizacijų dovanotos lėšos;
    • kredito įstaigų palūkanos už saugomas LGČA lėšas;
    • skolinto kapitalo lėšos;
    • kitos teisėtai gautos lėšos ir turtas.
  • LGČA savo turtu ir lėšomis disponuoja savarankiškai, jos naudojamos LGČA įstatuose numatytai veiklai vykdyti.
  • LGČA savo lėšas laiko banke. Finansinius dokumentus pasirašo Prezidentas arba jį pavaduojantis asmuo.
  • LGČA nustatyta tvarka pateikia finansinės veiklos deklaraciją, kitas statistines žinias atitinkamoms valstybinėms institucijoms. Užtikrina sąlygas patikrinimui atlikti.

VI. LGČA VEIKLOS ATASKAITA

  • Vykdomasis komitetas per 3 mėnesius nuo finansinių metų pasibaigimo dienos turi parengti ir pateikti Konferencijai kiekvienų praėjusių finansinių metų LGČA veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša.
  • Veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:
    • informacija apie LGČA veiklą įgyvendinant jos įstatuose numatytus veiklos tikslus;
    • LGČA narių skaičius finansinių metų pabaigoje;
    • LGČA metinė finansinė atskaitomybė;
    • samdomų LGČA darbuotojų skaičius finansinių metų pabaigoje.

VII. LGČA LIKVIDAVIMAS, REORGANIZAVIMAS

  • LGČA likvidavimą inicijuoja 4/5 organizacijos narių, apie tai raštu pranešę Vykdomajam komitetui. Vykdomasis komitetas, gavęs raštišką pranešimą, mėnesio bėgyje sukviečia neeilinę konferenciją, kuri priima sprendimą dėl LGČA likvidavimo. Sprendimas laikomas priimtu jeigu už jį balsavo ne mažiau kaip 2/3 dalyvaujančių delegatų.
  • LGČA reorganizavimas ar likvidavimas atliekamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Asociacijų įstatymo nustatyta tvarka.

VIII. LGČA FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMO BEI JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA

  • LGČA turi teisę steigti filialus ir (ar) atstovybes Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse. LGČA atsako už filialo ir atstovybės prievoles visu savo turtu.
  • Sprendimus steigti filialus, taip pat nutraukti jų veiklą priima Vykdomasis komitetas, kuris taip pat tvirtina filialo nuostatus.
  • LGČA filialo ir (ar) atstovybės veikla nutraukiama Vykdomojo komiteto sprendimu.
  • Šiame įstatų skyriuje nustatyta tvarka taikoma ir LGČA atstovybių steigimui bei jų veiklos nutraukimui.

IX. LGČA PRANEŠIMŲ SKELBIMO IR ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA

  • LGČA pranešimai, su kuriais reikia supažindinti LGČA narius arba kitus suinteresuotus asmenis, išsiunčiami registruotu laišku arba išsiunčiami elektroniniu paštu arba viešai paskelbimai LGČA internetinėje svetainėje ne vėliau kaip per 14 dienų po atitinkamo svarbaus įvykio, jei šių įstatų nenustatyta kitaip. LGČA neatsako, jei jos pranešimai nepasiekia suinteresuotų asmenų dėl to, kad pastarieji pakeitę savo kontaktinę informaciją.
  • LGČA pranešimai ir skelbimai, kurie įstatymų nustatyta tvarka privalo būti paskelbti viešai, yra skelbiami LGČA internetinėje svetainėje ir VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“, išskyrus pranešimus apie LGČA likvidavimą, kurie papildomai dar viešai skelbiami dienraštyje „Lietuvos rytas“.
  • LGČA įstatai keičiami Konferencijoje priimant atitinkamą nutarimą ne mažiau kaip 2/3 dalyvaujančių Konferencijoje delegatų balsų dauguma. LGČA pakeistus įstatus pasirašo Prezidentas arba Konferencijos įgaliotas asmuo.
  • Pakeistų įstatų įregistravimo ir jų pateikimo Juridinių asmenų registrui pareiga tenka LGČA Prezidentui. Įstatų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

X. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE LGČA VEIKLĄ PATEIKIMO NARIAMS TVARKA

  • Nariui raštu pareikalavus, LGČA ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti nariui galimybę susipažinti su jo reikalaujamais LGČA dokumentais ir prašoma informacija apie LGČA veiklą.
  • Už LGČA dokumentų ir kitos informacijos pateikimą nariams atsakingas LGČA Generalinis sekretorius.

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

  • Visais kitais, šiuose įstatuose neaptartais, klausimais LGČA vadovaujasi Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymu bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
  • Esant neatitikimų tarp šių įstatų ir imperatyvių teisės normų, reglamentuojančių asociacijų teisinį statusą ir (ar) veiklą, bus vadovaujamasi įstatymo nuostatomis.